Raffy, в 19 January 2012 - 11:10 PM, написа:
Здравейте!
Аз съм начинаеща в отглеждането на шпиц,затова реших да се допитам до Вас :)
Имаме си бебе шпиц на месец и една седмица е.
Храниме я със консерви,четири пъти на ден ,даваме и по една голяма лъжичка горе-долу на хранене,но изпражненията са и редички.
Дали е нормално това или трябва да промениме храната какво бихте ме посъветвали ?
Здравейте
Raffy! Разстройството при малките кученца (не само от породата шпиц) може да се дължи на няколко причини, най-честите от които са бактерии и нарушения в стомашно-чревната флора, непоносимост към дадената марка/вид храна и не на последно място алергии (понякога към пилешкия протеин в храната). Аз лично не бих хранила бебе куче с консерва, когато има разстройство - причината е че някои от въпросните консерви и кучешки пастети са пикантни (което дразни чувствителното бебешко стомахче) или мазни, а при животните много често го има момента с мазна храна = мазно ако. Според мен ще е добре да минете на основна дажба - гранула и като мине проблема вече да му добавяте пастетче или консерва. Тук обаче идва тънкия момент със смяната на храната, като кучкар/ка предполагам знаете ,че това не трябва да се прави рязко, защото причинява разстройства. Най-добре ще е да идете на ветеринар и да му вземат проба от фекалиите, за да се разбере дали причинителят не е някоя досадна бактерия и да преминете към хранене с гранули, евентуално с агнешки, а не пилешки.
От личният си опит мога да споделя, че когато взех моя шпиц беше с много тежко рядко и зелено разстройство - първо сменихме храната от пилешка гранула (защото уж бе хранен с роял канин като бебе) на агнешка. Оказа се проблема че не е в яденето и започнахме едно упорито лечение с кучешка смекта - пак нищо и чак когато му изписаха антибиотик
"строможил " мисля, че се казваше му мина и до сега (1 година по-късно) не сме имали проблеми с дрисъка.
Надявам се да съм помогнала