Фотогалерия
#341
Публикувано: 26 June 2009 - 06:20 PM
#342
Публикувано: 28 June 2009 - 11:55 AM
parusheva, в Jun 26 2009, 06:09 PM, написа:
Дали работи ?
:))))))))))Клетката за кой от двама ви е?:)))))))))))))
Сега сериозно,направете така,че кучето да разбере,че това е НЕГОВОТО място!Любими играчки,любима постелка,любимо лакомство,почивка в клетката (не затворена)след изморителна разходка или работа.Не препоръчвам насилствено затваряне в началото.:)))
#343
Публикувано: 28 June 2009 - 04:14 PM
Димо, Аноар е страхотен пес....!!!

#344
Публикувано: 29 June 2009 - 10:43 AM
tok4ev, в Jun 28 2009, 03:14 PM, написа:
Ама, че смешно съм се изразил тук....


tok4ev, в Jun 28 2009, 03:14 PM, написа:
// Сега ще има малко "размисли и страсти"....


Тук мога да допълня, че имам конкретно впредвид работата по послушание и изграждането на всякакъв вид навици свързани с него. При работата в защита, кучето работи при изключително силни мотивация и стремеж, на базата на вродените му инстинкти (ловен, защитен, и боен , който също може да се нарече боеви и т.н.), да преследва, овладява и убива плячката, и затова използването на по-твърди корекции, трудно водят до нежелан стрес и "спонтанна реакция на отбягване". Обучението в търсене по следа няма да коментирам, защото това е най-сложната част от обучението на едно куче, но само ще кажа, това което знам, а именно че форсирането или използването на каквито и да било твърди корекции, почти винаги, за да не кажа винаги, ни дават като резултат куче, което е абсолютно незаинтересовано и отказва да търси по следа.
И така да се върна на темата. Позитивната мотивация, е единствения метод, който можем и трябва да използваме когато обучаваме кучето на послушание и искаме от него да придобие дадени навици, за да прави нещо с удоволствие, по наше желание, а не метод, който ще използваме когато трябва да научим кучето да не прави друго нещо, въпреки че тук има изключения, като много силно зависи от връзката стопанин-куче. Ако връзката е добра, можем занимавайки и мотивирайки кучето с нещо любимо за него, много по-лесно да го научим да свикне със, и да не обръща внимание на дадени неща от обкръжението, по наш избор.
При отработването на нови неща, или когато искаме да научим кучето да не прави нещо, което не желаем, освен негативното отношение от наша страна в лицето на така наречените корекции (позитивни корекции) и вербално неодобрение, което крие голям риск за наченаещия дресьор, от преминаване отвъд границата на поведението присъщо за психически стабилния водач , съвременните дресьорите на кучета демонстрират много по-ефективни техники. Корекциите (физическите) остават на заден план, като последен етап от обучението на кучето, който може да се нарече "шлифоване или изчистване на вече добре наученото преди това упражнение"... Например възползвайки се от естествения начин, по който природата е устроила животните да се учат кое е добро и кое не (защото май само ние хората повтаряме грешките си) а именно метода "проба-грешка", като наша основна цел е да сведем до минимум явното си негативно участие за пред кучето, когато то стигне до "грешката", за да не губим от доверието, което иначе с толкова труд се опитваме да изградим. Разбира се за всяка една такава ситуация трябва различен подход и доза изобретателност от наша страна. Като по-твърдите физически корекциите, остават за последния етап от обучението на кучето, който може да се нарече "шлифоване или изчистване на вече сравнително добре наученото преди това"
Една подобна техника е използването на "негативното наказание" т.е. не правим физически корекции, а просто отнемаме, нещо силно желано от кучето, докато то не изпълни това, което желаем както трябва... Пример - отнемаме лакомството на кучето, когато то излезе от клетката и го даваме отново, когато то влезе обратно... Обикновено след 2-3 пъти така, нещата за куч стават пределно ясни без нито да сме повишавали тон, нито пък да сме стигали до физически контакт... Разбира се, трябва да подаваме командата, чрез която ще пращаме кучето в клетката, в момента когато то влезе в нея. Лично съм го пробвал. Вече като дам кожен кокал и той бива отнесен на момента в клетката... Така клетката се запечатва, като спокойно и уединено местенце за кучо

Ако в друга подобна ситуация се налага използването на повода, то трябва да е с цел единствено подкрепяне и насочване на кучето докато го учим, а не корекции във вида, в който са познати на всички- кратко , рязко, твърдо и стегнато дръпване на повода. Тези корекции вече споменах, че са за накрая.

Това са изводите до които съм стигнал, четейки, учейки и изследвайки как се произвежда добре мотивирано за послушание куче и реших да се впусна в това дълго обяснение, защото смятам, че все на някой новак ще му послужат като ориентир. Нали затова са форумите

И все пак извинявам се, че излязох толкова много от темата "Фотогалерия". Писанките ми май бяха за друга тема...

#345
Публикувано: 29 June 2009 - 01:14 PM
tok4ev, в Jun 29 2009, 11:43 AM, написа:
tok4ev, в Jun 28 2009, 03:14 PM, написа:
Ама, че смешно съм се изразил тук....


tok4ev, в Jun 28 2009, 03:14 PM, написа:
// Сега ще има малко "размисли и страсти"....


Тук мога да допълня, че имам конкретно впредвид работата по послушание и изграждането на всякакъв вид навици свързани с него. При работата в защита, кучето работи при изключително силни мотивация и стремеж, на базата на вродените му инстинкти (ловен, защитен, и боен , който също може да се нарече боеви и т.н.), да преследва, овладява и убива плячката, и затова използването на по-твърди корекции, трудно водят до нежелан стрес и "спонтанна реакция на отбягване". Обучението в търсене по следа няма да коментирам, защото това е най-сложната част от обучението на едно куче, но само ще кажа, това което знам, а именно че форсирането или използването на каквито и да било твърди корекции, почти винаги, за да не кажа винаги, ни дават като резултат куче, което е абсолютно незаинтересовано и отказва да търси по следа.
И така да се върна на темата. Позитивната мотивация, е единствения метод, който можем и трябва да използваме когато обучаваме кучето на послушание и искаме от него да придобие дадени навици, за да прави нещо с удоволствие, по наше желание, а не метод, който ще използваме когато трябва да научим кучето да не прави друго нещо, въпреки че тук има изключения, като много силно зависи от връзката стопанин-куче. Ако връзката е добра, можем занимавайки и мотивирайки кучето с нещо любимо за него, много по-лесно да го научим да свикне със, и да не обръща внимание на дадени неща от обкръжението, по наш избор.
При отработването на нови неща, или когато искаме да научим кучето да не прави нещо, което не желаем, освен негативното отношение от наша страна в лицето на така наречените корекции (позитивни корекции) и вербално неодобрение, което крие голям риск за наченаещия дресьор, от преминаване отвъд границата на поведението присъщо за психически стабилния водач , съвременните дресьорите на кучета демонстрират много по-ефективни техники. Корекциите (физическите) остават на заден план, като последен етап от обучението на кучето, който може да се нарече "шлифоване или изчистване на вече добре наученото преди това упражнение"... Например възползвайки се от естествения начин, по който природата е устроила животните да се учат кое е добро и кое не (защото май само ние хората повтаряме грешките си) а именно метода "проба-грешка", като наша основна цел е да сведем до минимум явното си негативно участие за пред кучето, когато то стигне до "грешката", за да не губим от доверието, което иначе с толкова труд се опитваме да изградим. Разбира се за всяка една такава ситуация трябва различен подход и доза изобретателност от наша страна. Като по-твърдите физически корекциите, остават за последния етап от обучението на кучето, който може да се нарече "шлифоване или изчистване на вече сравнително добре наученото преди това"
Една подобна техника е използването на "негативното наказание" т.е. не правим физически корекции, а просто отнемаме, нещо силно желано от кучето, докато то не изпълни това, което желаем както трябва... Пример - отнемаме лакомството на кучето, когато то излезе от клетката и го даваме отново, когато то влезе обратно... Обикновено след 2-3 пъти така, нещата за куч стават пределно ясни без нито да сме повишавали тон, нито пък да сме стигали до физически контакт... Разбира се, трябва да подаваме командата, чрез която ще пращаме кучето в клетката, в момента когато то влезе в нея. Лично съм го пробвал. Вече като дам кожен кокал и той бива отнесен на момента в клетката... Така клетката се запечатва, като спокойно и уединено местенце за кучо

Ако в друга подобна ситуация се налага използването на повода, то трябва да е с цел единствено подкрепяне и насочване на кучето докато го учим, а не корекции във вида, в който са познати на всички- кратко , рязко, твърдо и стегнато дръпване на повода. Тези корекции вече споменах, че са за накрая.

Това са изводите до които съм стигнал, четейки, учейки и изследвайки как се произвежда добре мотивирано за послушание куче и реших да се впусна в това дълго обяснение, защото смятам, че все на някой новак ще му послужат като ориентир. Нали затова са форумите

И все пак извинявам се, че излязох толкова много от темата "Фотогалерия". Писанките ми май бяха за друга тема...

Tok4ev,колко души според теб ще прочетат и ще се замислят над всичко,което си написал?:))))))))Нищо,макар и един да е пак има полза.Явно те е треснала музата и си имал много свободно време.:))))))))Ще идваш ли на специалката за добермани?
#346
Публикувано: 29 June 2009 - 05:37 PM



А пък който си се занимава сериозно са му ясни и преясни тези неща...
Ето отново намирам какво да уточня към горния си пост, за да е по-ясно за тези, които ще си направят труда да прочетат и осмислят написаното.
Под "позитивна корекция (наказание)", "физическа корекция" и "твърда корекция" имам впредвид едно и също нещо - неизпълнение = корекция с повода. Другия вид корекция е обратната като модел на тази, като тук не причиняваме неприятно физическо усещане на кучето и се нарича - "негативна корекция (наказание)". При този вид корекция, наградата или позитивното последствие се отнема, ако кучето показва нежелано поведение.
"Негативната корекция" работи ПО а не СРЕЩУ природата на животното. Не води до заработване на нежелани навици, странични ефекти от обучението, какъвто е най-често срещания проблем при прекаляване с "позитивните корекции" от пишман дресьори, за което си има дори термин в литературата за обучение, който на английски е "Avoidance" или преведено "спонтанна реакция на отбягване".... Разбира се за да си говорим за нещо различно освен физическа корекция с повода, трябва да се работи много по мотивацията..... и с това приключвам, защото по темата може да се говори много, а не му е тук мястото. За който се интересува информация има в изобилие.
А майтапа на страна, но като гледам снимката на parusheva с кучето в клетката се сещам, че и аз съм влизал с лакомството в ръка, за да накарам кучето (бебе) без физическа принуда и недоверие да ме последва



Иначе що се отнася за специалката- гласим се да идваме. Поне с един от Добчовците ще се къпя в морето и тая година. Още не съм решил с кой точно, но предстои да взема и това решение. Иска ми се да доведа и тримата, но тъй като мисля да бъдем там цяла седмица знам, че повече от едно куче с мен ще означава цялото ми внимание да е отнето и насочено към кучетата, а и аз съм човек и искам да опитам от почивката...

Надявам се да се съберем доста хора и да си изкараме весело



#349
Публикувано: 30 June 2009 - 08:31 PM
Ето и малко снимки от мен. До сега не съм качвал. ШарПейя на снимката с Атила се казва Лео и са много добри приятели, и няма как да не са де, при положение, че собствениците им са кумувщина.
Снимките са от преди 2 седмици. Скоро ще сложа и по-нови.
А... Сега му е момента да се допитам до професионален съвет... Преди седмица сложихме първата превръзка на ушите на Атила. Взех някакъв специален лейкопласт. Антиалергичен, не опъвал космите и т.н., да обаче, след като го превързах с него, само след едно разтръскване на главата, цялата установка падна на земята. Отказах се, след 2рия път. След това се примирих със себе си и реших да опитам с обикновен лейкопласт. Стана, получи се! Да, ама след 4 дена, като тругнах да му сменям превръзката, направих на кученцето такава кола маска. То се държа геройски, не искимтя нито веднъж, ама на мен, честно да си кажа, ми се напълниха очите със сълзи. След като с мъки махнах превръзката, видях, че ушичките са му се поспарили и подсекли. Повече, за нищо на света няма да му сложа такова нещо. И така... вчера ходих, купих дебела тел, намерих скици в нета и му направих една каскопообна установка. Съитветно я навих с бинт и после с лейкопласт, за да му е меко на главата. Ще изчакам още няколко дена, да му мине стерса на кутрето от лейкопласта, и ще ми я сложа. До колкото ми е известни, тази, подобна на каска със шини установка е най-добрия метод.
Доберманчовци, ще се радвам да споделите опита си с вашите любимци. Как сте се грижили, че те да изправят ушите, колко дълго е продължило изправянето, имали ли сте проблеми и т.н., за което естествено ви благодаря предварително.
Поздрави!

MVP K9 Supplements- Храни за шампиони!
http://mvpk9.bg/
http://www.facebook.com/MVPK9BG
Добавете Здраве, Сила и Енергия за най-добрия си приятел!!!
#350
Публикувано: 30 June 2009 - 09:53 PM
Ето няколко метода за шиниране на ушите. Това с каската се прави, за да стоят ушите изправени само докато зарастнат ръбовете и се свалят шевовете. След това се преминава към останалите методи.
http://altobellodobe...artreatment.htm
http://altobellodobe...Ear-taping2.htm
http://altobellodobe...20eartaping.htm
http://gratsiano.com...icles/ushki.htm - този метод е много прост, но и много ефективен!
Ушите се шинират докато започнат да стоят достатъчно добре прави и без шини. Това е по твоя преценка. Трябва да се запасиш със търпение и да шинираш докато стане. Единствено себе си трябва да обвиняваш ако ушите не се изправят, защото както и да са купирани с шиниране винаги се изправят.
Друго, което мога да те посъветвам е да ползваш хартиено тиксо вместо лейкопласт, с което да увиваш ухото отдолу до горе, а след това да лепваш по една врътка лейкопласт върху хартиеното тиксо, долу и горе на ухото, защото иначе тиксото няма да стои дълго време залепено. Хартиеното тиксо после много лесно се маха, без почти да падат косми. Сменяй шините през 4-5 дена! Ако ползваш само лекопласт, можеш да го махаш намазвайки ухото преди това с някакъв разтворител. Препоръчвам ти йод-бензин от аптеките (има го само в някои аптеки) или само медецински бензин. Накрая ти препоръчвам да залепваш ушите едно за друго с лекопласт по средата, поне в началото. А ушите си се спарват, в тея жеги няма как. Гледай да не ги мокри, защото тогава се спарват най-бързо. Целта засега е да изправите ушите, а после и космите ще си израстнат и ранички ако има излязли ще зарастнат. Може да мажеш, ако има рани с тетрациклин, когато сменяш шините.
И стрес от лейкопласта - НЯМА. Той е само при теб, но не и при кучето...

А сега да попитам тоя ШарПей - Лео от Англия ли е донесен и собственика му един двайсет и няколко годишен младеж ли е? Ако да, прати му поздрави от собственика на кафявата Доберманка Руби, с която Лео си игра в Асеновград! Той ще се сети.

Успех с шинирането и не се притеснявай, шинирай и ушите ще станат. Не отлагай... И търпение.... !

П.П. Внимавай като шинираш да не престягаш ухото. Все пак е много важно кръвта свободно да циркулира. Звучи трудно, но всъщност не е.

#351
Публикувано: 30 June 2009 - 10:54 PM
Собственика е същия, Шар Пея също, Нестор и Лео се казват. Поздравите ще предам още утре.
Благодаря ти за съветите, ще се възползвам от тях. Това с лепенето на ушите по средата вече мина. Сега остава шинирането. Ето и снимка.
Поздрави и мерси!

MVP K9 Supplements- Храни за шампиони!
http://mvpk9.bg/
http://www.facebook.com/MVPK9BG
Добавете Здраве, Сила и Енергия за най-добрия си приятел!!!
#352
Публикувано: 30 June 2009 - 11:43 PM
Attila, в Jun 30 2009, 08:54 PM, написа:
Добре сте действали досега, но пак ще трябва да ги лепите едно за друго, след като ги шинирате, поне първите пъти. После, може да ги лепите посредата само за първия ден, докато залепнат добре тиксото или лекопласта за ухото, а за следващите 3-4 дена да махате лекопласта по средата. Пак е въпрос на лична преценка. Аз така съм правил.
А на линковете, които съм дал всичко е обяснено много добре. На последния линк дори се ползва само лекопласт без шини.
Точно така, собственика на Лео се казва Нестор

Ето една снимка, на тогава 3-4 месечния Лео, с двете 5-6 месечни добита Блек и Руби

#353
Публикувано: 02 July 2009 - 09:49 PM

Мисля, че се получи добре шината, макар и правена собственоръчно от мен.


MVP K9 Supplements- Храни за шампиони!
http://mvpk9.bg/
http://www.facebook.com/MVPK9BG
Добавете Здраве, Сила и Енергия за най-добрия си приятел!!!
#354
Публикувано: 02 July 2009 - 10:30 PM
http://www.youtube.c...h?v=7a5osnbU1NI
http://www.youtube.c...h?v=Bj0nZ0NO4Qs
http://www.youtube.c...h?v=MSFwNzuPdqY
http://www.youtube.c...h?v=fg4mpDbfw6Q
#355
Публикувано: 03 July 2009 - 09:39 AM






P.S.
Втриването на крема,за който ви споменах може да се прави само ако кожата на ушите е здрава и няма рани!!!
#356
Публикувано: 05 July 2009 - 06:02 PM
Поздрави,
Йордан Попов

MVP K9 Supplements- Храни за шампиони!
http://mvpk9.bg/
http://www.facebook.com/MVPK9BG
Добавете Здраве, Сила и Енергия за най-добрия си приятел!!!
#357
Публикувано: 06 July 2009 - 05:03 PM

Ще го доведете ли на специализираната изложба на 24-ти? А и между другото някой знае ли вече къде ще бъде тя? Созопол или Шкорпиловци? Че да знаем къде да си търсим места за настаняване, докато е време. В сайта на БРФК все още няма точна информация, но усещам, че се клони към Шкорпиловци.
#358
Публикувано: 07 July 2009 - 09:19 AM
#359
Публикувано: 07 July 2009 - 10:57 AM

MVP K9 Supplements- Храни за шампиони!
http://mvpk9.bg/
http://www.facebook.com/MVPK9BG
Добавете Здраве, Сила и Енергия за най-добрия си приятел!!!
#360
Публикувано: 07 July 2009 - 10:58 AM
parusheva, в Jul 7 2009, 08:19 AM, написа:
Бащата на Блек,не се ли казваше Атила?Ако не се лъжа нещо.


"Гробарю,когато копаеш гроба ми,нека бъде плитък,за да усещам дъжда."