- (7 Страници)
- 1
- 2
- 3
- >
- Последна »
Поощрителни методи на обучение. Мотивация
#1
Публикувано: 04 July 2008 - 08:55 AM
Всъщност сега се сетих за какво може би става дума.
Предполагам Galiadogs визира теорията на бихейвиоризма и по-точно теорията за оперантното поведение, която е в основата на кликер-дресурата. Вярно е, че тези техники са слабо познати у нас. Аз познавам от практическата страна само контрастния метод, другото - само от прочетено, но не съм виждала грам на практика. Не го отричам, няма как да отричам нещо, което не познавам, и вероятно Галя е напълно права.
В тази връзка ми е много интересно, особено от страна на човек с такава практика, как се справя такава методика с доминантно поведение? Или тя просто не допуска то да се развие (към което имам някакви резерви)?
Ето я тук темата, в която сме коментирали някои неща:
http://dog.bg/forum/...pic,3661.0.html
#2
Публикувано: 04 July 2008 - 01:22 PM
#4
Публикувано: 04 July 2008 - 02:30 PM
И според вас няма ли кученца, които са, как да кажа, доминантни по рождение?

#5
Публикувано: 04 July 2008 - 03:23 PM
Гард и Дейзи
#7
Публикувано: 05 July 2008 - 06:17 AM
#8
Публикувано: 05 July 2008 - 08:42 AM
В такъв случай действително техниката ще е много важна, за да се усвои команда само чрез поощрение.
Определено ми е интерсно и се надявам, че някой ден като имам кутре ще мога да работя с него по този начин.
ПП. Но все ми се върти една въпросителна в главата. В кучешкия свят има корекция от първите стъпки. Това, което липсва, е поощрение ...
Вярно е, че корекциите са само за наказание, но не и за постигане на желано поведение.
#10
Публикувано: 05 July 2008 - 10:32 AM
Сега взимам пауза, искам тези кои познават моето куче ще напишат какво мислят за него. А след това ще раскажа своят опит. :P

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#11
Публикувано: 05 July 2008 - 10:53 AM
#12
Публикувано: 05 July 2008 - 11:25 AM
И още нещо-ако кучето не е поощрявано достатъчно и се работи предимно с наказание може да прояви така наречената спонтанна реакция на отхвърляне.Важен е баланса/мотивация-корекции/,за да не се убие желанието за работа на кучето и то да изглежда като безжизнен робот.Много хора се отказват да обучават кучето си точно по тази причина,виждаики само този начин на работа.
#13
Публикувано: 05 July 2008 - 11:30 AM
#14
Публикувано: 05 July 2008 - 11:41 AM
На клипчето с малкия лабрадор и джак-ръсел териерчето/начално обучение/се вижда ''веселата'' опашка.Запознавам ги с командите с вкусо-поощрителния метод без никаква корекция.Отново ще си позволя да цитирам И.Балабанов''Коригираите куче само когато знае какво се иска от него.Коригирането на куче за нещо ,което не разбира автоматично попада в определението за насилие.''
http://www.youtube.com/user/rcsg98
#16
Публикувано: 05 July 2008 - 01:39 PM
пс.Нямам никакъв опит в работа с куче обучавано чрез корекции и проявило отхвърляща реакция.В смисъл,знам как се почва отначало,но не и ако трябва да се работи с такова куче.
#17
Публикувано: 05 July 2008 - 02:01 PM
#18
Публикувано: 05 July 2008 - 02:03 PM
Не знам от каква страна да започна, ще ми помогне ако давате примери на конкретни кучета :sos:
Обща част за агресия и кликер-метод(или позитивният ...)
1. с което се вижда при доминантно поведение на кучето - липсва на контакт човек-куче.
правило: [glow=red,2,300]Няма лоши кучето , има лоши стопаните[/glow]
Човек просто не разбира своето куче.По някога дори има страх от него, няма значение кучето е голямо или малко. В случай ако има проблем с куче, погледнете на стопанина от кучешка гледна точка. ;)
- Този тъпак...не само не разбира че кучета не ядат кокали, а е направо надута пуйка. Той си мисли аз трябва да го слуша... Ами по каква причина? Някой знае ли защо АЗ B) трябва да го слушам? Този тъпънар и така прави това което АЗ B) искам от него. Не е винаги перфектно, но ще го науча... Э! тъпанар сега ще ен расхождаш! или ще напикая на твоят фотьойл...Аз ще спя тук! Не?! Махайся! или ще теб ухапя!...
В кликер- метод куче и човек правят размяна (сделка)- човек дава на куче това кое то иска, в замяна на това че куче дава това кое иска от него човек. Кучето взима доминираща позиция в случай, ако човек не знае как и какво да поиска от куче.
Пример. Куче иска храна. Човек много обича своето куче и дава тази храна. Это така, само за да на куче му е приятно :wub: Дава разни глезотийки, бисквитки :wub: Човек обича своето куче и това е супер ,само...че куче вижда "автомат за храна"или "лесна плячка" вместо Водач пред себе.

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#19
Публикувано: 05 July 2008 - 02:09 PM
В кликер-метод има и "система на наказания",но това ще го пиша по късно и не тук, за да не бъркаме метод на обучение със конкретно решаване на "агресия и поощрителен метод"

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#20
Публикувано: 05 July 2008 - 02:17 PM
Кучета са умни и бързо научават как да достигнат това което искат.
:sos: Мил, имаш ли пример за доминатни прояви на някое куче? на него аз ще коментирам как може с кликер-метод да го "коригираме".

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
- (7 Страници)
- 1
- 2
- 3
- >
- Последна »