Поощрителни методи на обучение. Мотивация
#61
Публикувано: 07 July 2008 - 05:52 PM
Махараджа така и не намерил смъсл в Апорт!, но! може да донесе в къщи нещо от магазина, дори плик с кашкавал.

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#62
Публикувано: 07 July 2008 - 05:58 PM
Значи за една раходка от 40-50мин, два пъти на ден, може да се сметне колко време успявам да му задържа вмиманието прилагайки тези игри и отработвайки стандартни команди- седни, легни, да стои на място, лапички и т.н. Както казах, 20 секундни сесии криво-ляво малко повече, после му пада "ловното перде" и край. Ако няма нищо наоколо идва като войник, но мръдне ли тревичка, шумне ли клонка, до там! На каишка ходи в крак, гледа ме в очите, търси награждаване, слуша страхотно. Същата работа и в излорани места. Знам че понякога човек трябва да приеме че кучето не е робот, сънди това ми каза веднъж като и споделях проблемите си, но искам да го пускам от каишката. а ме е страх че ако хукне зад животно може кола да го сгази, може да бутне някое дете или възрастен човек и да стане голяма беля.
Ще пробвам сега и този метод, с играчка наподобяваща лов, ако успея да намеря тук специалист познаващ техниката. Пък да видим..
#63
Публикувано: 07 July 2008 - 07:16 PM
hihik, аз не го коригирам и наказвам за ловуване. В смисъл просто проявявам безразличие към проявата и няма гордост и няма овации.
Това с предмета, наподобяващ плячка, е интересно.
Също така какво ще стане ако ти вземеш да тичаш наобратно, няма ли да те подгони?
#64
Публикувано: 07 July 2008 - 09:19 PM
Цитат
Аз получавам само един слисан поглед - тая пък съвсем изглупя!
Също не се оплаквам, напротив, хваля се, какво сме постигнали предвид обстоятелствата. В смисъл - въпреки че каузата изглеждаше загубена, ние като феникс от пепелта се издигнахме, набавихме единственият може би треньор, който се реши да ни вземе и инвестираме време, усилия, средства и много енергия в това начинание. В никакъв случай не искам кучето ми да се държи като служебно. Имам само скромните изисквания да не бяга, да не яде боклуци и да идва, когато го викам (всъщност, ако играе в полезрение, изобщо не бих го викала на поляната, а бих го оставила да си играе с другите кучета). И считам, че всяка жаба трябва да владее тези три неща.
Ако кучето ми беше немска овчарка например и приравним сегашния ни напредък с бигъла сигурно щеше да брои до 10 и да пише азбуката - толкова голяма е промяната. А сигурно Махараджа на Аспро щеше да има поне едно висше образование.
В интерес на истината съм виждала бигъл на freestyle, напълниха ми се очите, но и първият път не можах да повярвам дали е истина.
hihik, а твоя не играе ли с други кучета. При Мърфи е изключително трудно да намеря подходящи другари за игра. Като се отегчи и склонността да се разсейва с миризми се увеличава. Намерим ли обаче подходящо другарче за игрите, проблеми няма, освен ако твърдо не си е наумил вече да бяга. Тогава играе с кучето и завлича и него в "бягство". Има си и приятели, с които "обича" да бяга - те нямат нужда от уговаряне - просто си хвърлят по един поглед и правят кръгчета - от цвете на цвете и... улево. Съвсем преднамерено го правят - виждам го.
#65
Публикувано: 08 July 2008 - 06:06 AM
#66
Публикувано: 08 July 2008 - 02:16 PM
Сега помагам за обучение на едно куче, много активна, холерик и пълна противоложност на Махараджа. И така, исках тя да гледа на своята стопанка, само това. Да не търси нищо другото за забавление, а най накрая разбере че нейта стопанка е "врата към всичко кое има в този свят за нея". Значи тази палъвница намерила заек, жив заек в клетката, гледат го на вън. Аз не знаех че има таково чудо, ами тази бърза девойка го намерила. Късмет за нея и мен. Колко тя искала този заек?! МНОГО! и така взях каишката и утивали от този заек, не чак толкова далеч, за да тя загуби надеждата да види този заек, ни и също время за да не може да го види или да стигне до него и да близост към него да не й превозбужда.
- Аз си помислих, че ние сме тръгнали на расходка :blink: Какво ще правим на тази поляна? тук е скучно :rolleyes: - Да си върнем ли при заек? Защо никой не играе с мен?- Да си върнем ли при заек?"
Горе-долу така, кученце се е скучало... правило какво то не, лягало, правила опит да избяга, да рови, гледа в посоката къде има заек.... И опа! тя погледнала на своята стопанка и разбирасе веднага имало гонитба към този заек! ;D Весело бягане и след това скокове около заека. Хванали кучето, врънахме се на поляната и още един път скучаенето, "Какво да правя тук, скично ми е" , гледа на стопанката- опа! има веселба! След 4-5 път, кученце стигнало да заек, но е сяднало пред него, погледнах го с 1 минутка и тръгнала обратно към поляната, за да повтори че " Ако аз погледна на своята стопанка ,тя ще бяга с мен и ми дава да зяпам заека". Урок свърши. Заек не е пострадал.

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#67
Публикувано: 08 July 2008 - 02:31 PM
Цитат
Играе и то много, адски е лесен, защото се разбира супер с другите кучета или играе с тях или ги закача, а ако не става не се занимава изобщо- много дружелюбно куче е. Играе, НО само на гоненица, и също като твоя като грохне, си тръгва по ловните занимания, както и ти казваш "от цвете на цвете" ;D Всъщност дори играта му е имитация на лов. Той не се "бори" с други кучета, не са изправят на задни лапи и т.н. Само търчане!
Цитат
Това с предмета, наподобяващ плячка, е интересно.
Също така какво ще стане ако ти вземеш да тичаш наобратно, няма ли да те подгони?
Аз също не коригирам вече, защото няма смисъл. Като го видя че ми обърне гръб и хукне, просто открих че и да викам и да се карам, няма спасение. А като се върне му се радвам, за да го стимулирам да идва към мен. Така не остава възможност за каквато и корекция. А с тичането, какво да кажа, ако той ме види че тичам нанякъде, хуква бесен след мен. Проблемът е че в такава ситуация идва и ако го викна, а ако лови, просто няма да забележи че ме няма.
Веднъж така на едно поле, излизам от парка по алея и отстрани има едни големи полета, около километър и половина- два. Аз си ходя, защото го знам че той си души, души и после ме настига. Минават няколко секунди, наистина секунди, обръщам се да го видя къде е, а той ФУКНАЛ като луд по полето и гони ято гарвани. Търчи към тях, те литнат 20м напред, той още по-бесен търчи, те пак литнат. Докато мигна беше на другия край на полето където е доста опасно, защото има бикове в едно оградено поле, а зад биковете минава високоскоростен влак. Побеля ми косата, честно. Там яко виках, ама то от шашкане. Никаква реакция. Скрих се по едно време, но той дори не се обръща. Дойде в крайна сметка де, като им писна на гарваните и отлетяха надалеч.
mil_, само като е до мен и улови нещо му се карам. Като хване някоя мишка например- там викам веднъж мощно "плюй". Не знам дали това спада към караниците, защото той няма право да яде от земята. Но и това е донякъде само, защото веднъж глътна една цяла мишка, не знам дори дали беше мъртва. Шумна под носа му и той само отвори уста и тя е паднала директно в стомаха ;D.
Между другото, може ли да мръдне някой модератор последните мнения в друга тема, защото ми е терсене да развалям темата за позитивното възпитание? Например в тема "Справяне с ловния инстинкт" или нещо от сорта.
#68
Публикувано: 08 July 2008 - 03:14 PM
Взимам за основата тази статья "Доминантно поведение на кучета. Причини, методи на коригиране "
1. Наполно съм согласна с нея.
2. Имам доминатно куче, заради "война" с него наложило да четя доста литература. Няма да описвам всичко кое ние сме преживели, мога само да кажа че взях го на 6 месячна възраст, а от 3 месячна той вече е започнал да бие със своят баща за да стане глава на глутницата. Кученце от развъдник.
3. Направих всичко което беще написано в тази статья, няколко пъти наложило да "правя прес" на кученце. Той се предаде, само.. нямало куче до мен :( Той си е съгласил с това че аз Альфа, но не станал моят приятел :( Гадост. Това не го исках.
И така един ден намерих материала за фристайл. Ако не тренирах своето куче всеки ден, ние сме върщалис обратно към неговото детинство. Трябвало да доказвам че съм Альфа 24 часа 7 дни в седмица. И като трябва да тренирам него, поне да има целта. Без целта Седни-Легни омръзва. И като ние никак не можем да състезаваме нито за ИПО нито за аджилити(скорост на моето куче е 3 метра в 1 минута), реших че фристайл става като вариант. Само че за фристайл не стават никакви други методи освен кликер-метода. Правило: кучето не е задължено да бъде твоят приятел, но ти-човек е задължен да станеш приятел на него. Куче има нужда от този на кого може да се довери, от този кой го учи как да живее в този свят и как чудесно да живееш в този свят.
С Махараджа имам проблем, като той живеял до 6 месяца само в апартамент, то до сега не иска да прави расходки- там е гадно, студено/жега /вали, има бодли...досаждат кучета. Бавно по-бавно ходим на вън.
А сега как ние живеем:
тове е цитат- Освен обучението в послушание, статусът на кучето се понижава от изпълнението на някои прости правила.
- Винаги хранете кучето след като семейството се е нахранило.
- По време на обяд (закуска, вечеря) не позволявайте на кучето да стои в трапезарията и в никакъв случай не му давайте от масата. Вие мислите, че давате наградка, а по правилата на поведение в глутницата, отстъпвате част от храната си, преди да се се нахранили. Това рязко понижвава вашия статус.Махарджа сиди до масата, под масата и понякога зад масата като човек и се храни от масата. Само че аз му давам исканата хапка след като той испълни някаква команда или беще "добро момче"-не досаждал
- Кучето трябва да преминава през всякакви врати, проходи, стълби и асансьори само след вас.
Махараджа ходи пред мен. Наложило аз да го науча така, това е по сигурно за него(имало хора кои го хваштали за опашката :angry:) и това е много трудно, като аз решавам на къде ходим, а той идва пред мен.
- Никога не разрешавайте на кучето да се качва на кресла, легла, дивани. Тези места са само за водача.
Махараджа спи до мен, ако съм в легло-значи в легло, във фотьойл- значи в него, на летище-значи на летище... По принцип, ако Махараджа иска да спи, той спи някъде близо до мен. Какви места има водач? Всички! Ако Махараджа седи на стол и аз искам да седна на този стол, аз просто сядам ;) , а той бързо бяга от там. В колата, ако мен няма сиди на моето место, ако отварям врата той вече сиди до моето место. Трябва да направя снимка ;D
- Въведете "забранени зони", в които кучето не трябва да се появява при никакви условия. Обикновено това са кухнята, спалнята, банята.
Няма такива места при нас. Забранено му само да яде от чиния и изобщо някаква храна на коя той няма моето разрешение. :blink:
- След игра с апортировъчен предмет и други играчки винаги ги вземайте от кучето. Вие решавате кога да започне играта и кога да свърши.
Неговито играчки са негови. Той си играе с тях когато си поиска. Може да дойде до мен и покани за игра, аз мога да влюча, мога да кажа -Извинявай, сега съм заета. По късно. И като той знае че аз ще играя с него, може да почака.
Живот с куче обучено на позитивен метод не се отличава много от живот с кучета обучени по друг метод. Кучето не е вманьячено до кликера или играчката, има время кога казвам -Сега ще тренираме и -Сега ще почиваме.Кучето знае кога от него какво изъсква. Важен е начин на мишлението " Хубовото -подкрепляваме, лошо-спираме и при това веднага" Вие сега сидите зад компютера, а кучето е до вас, ако смятате че това е хубово-значи давате награда: прегръдка, целувка, солетка... ако не искате кучето да сиди до вас -направете така той да "избяга от вас "- извикате Фу!Махайся! или полейте го със студена вода, напревете някаква друга гадост или някой друг да извика кучето в друга стая и там да даде награда на кучето.

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#70
Публикувано: 08 July 2008 - 03:45 PM
Поздрави ;)
#71
Публикувано: 08 July 2008 - 05:32 PM
Първо започнахме от предметите в къщи. Оставях му картони, кутии, носени джапанки, с които той да си запълва времето, а след това просто веднага ги изхвърлях. Не пострада нито една мебел в къщи, а бяхме след нов ремонт и много ме беше страх. След това той има купища играчки, само негови, които вечер се прибират в неговия кашон и от сутринта може да си рови из тях. Те са в стаята на детето и той не рови в неговия кашон с играчки. Знае, че неговите са си негови, другите не пипа. Той решава с коя играчка ще играем, изравя я и я носи, после може и друга да донесе, като му стане скучно.
Всеки път като изисква внимание, го получава, даже да е само погалване. Ако не следва игра, значи нямам време, той опитва при други членове от семейството, ако не стане - отива да поспи и да почака.
Често ние отиваме при него за игра. Един единствен път се опита да маркира хапане, тогава получи и най-силната реакция - набих го с вестник. Спи при мен в леглото или при детето, често се мести през нощта. Тъй като не искаме наистина да обикаля из спалнята, го научихме само да влиза и да ляга в леглото. Знае, че не може да се мотае вътре и не го прави, когато ни няма! Виждам, защото в спалнята има мокет и щях да забележа косми! Това си го правех сама! Така го чувствах и малко се страхувах да не е грешно.
Какво ни научи треньорът. Да ходи пред нас. Това се оказа доста трудно, защото Мърфи се обръща непрекъснато и се опитва още да ни изчаква и да изостане. Трябваше да му казвам тогава, "Хайде" и да люлея ръката от мястото, където е, към мястото където искам да отиде. Отначало се правеше от отдалечено място, към мястото, където кучетата играят (той и без това иска винаги натам да ходи).Тази команда се получава все по-добре, вече мога да му покажа и посока в която искам да ходи. Малко ме гледа странно, ако там няма нищо според него, но ми угажда! Пробвах да хвърлям топка като не гледа и после казвам "Хайде", соча посоката на топката и "Дай топката" и той я намира, знае че търси топка и е любопитен.
Научиха ме и да не крещя непрекъснато! Тоест почнах да давам команди с нормален, а не с висок глас! За да мога да акцентирам на силата на една забрана например! Веднъж бях с кебапченца на поляната. Тогава ми направи впечатление, че Мърфи чува от края на поляната само като му прошепна името, защото иска кебапчето!
В момента мога да го спра на 10-15 метра ако се е затичал; увеличи ли разстоянието обаче престава да "чува" командите и може да продължи. Също така по време на урок разстоянието на което една команда действа е по-дълго 20-30 метра. Опитвам се да не го изпускам от поглед при игра! Проблемът е, че той наистина дебне да се разсея и тогава бяга, за да не го застигне някоя команда. Достатъчни са 10 секунди, например да извадя запалка и да си запаля цигара и него го няма...Това значи, че веднага тръгва и бяга с всички сили! Продължаваме да работим по проблема! Имали сме сесии, когато треньора се крие зад някой блок, а аз обръщам гръб точно на тази част от парка и му давам възможност да избяга, а треньорът "изскача" и му вика "здрасти, ти къде!" - и тогава аз го викам с играчка или пръчка.
#72
Публикувано: 08 July 2008 - 09:09 PM
2. Изобщо не разбирам, ако вашите кучета луди да търсят, да ловуват защо не ги научите да търсят следа? Било би много полезно и за общество. Ако кученце може да намере дете в парка - е супер!

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#74
Публикувано: 10 July 2008 - 02:14 PM
Мотивация. Пиша това след как забелязах че моята "ученичка-стопанка" дава като награда парче салам. Кучето го изъяло, ами не е с голям апетит. Попитах нея:
- Какво искаш? Какво би теб зарадвало? имаш ли някаква идея?
- Ами.... замък.
- Ок! ти искаш замък, правиш нещо и получаваш този замък.
- Супер!
- И сега искаш още один? правиш нещо и получаваш замък.
- Става.
- И така получаваш още един, и още един... Какво ще помислиш за още един?
- Ами...
- Вече ти не искаш замък. Така и с кучета.
Аз обичам шоколад, но не го ям всяки ден, ако го ям всеки ден ще го намразя ;)

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#75
Публикувано: 13 July 2008 - 08:44 AM
Цитат
- отрицателно наказание - отнемаме на кучето нещо, което то иска. Типичен пример - игнорирането когато иска да играе.
Друг пример - гледала съм как американците обучават Редом. Вървят с кучето. Ако то се дръпне се обръщат и тръгват в обратната посока. Така кучето не може да стигне до това, към което се стреми. Отнемаме му желаното. Лека полека то разбира, че ще достигне желаното само ако върви редом.
- положително наказание - добавяме неприятно въздействие. Това е корекцията, която се стремим да не се наложи.
Тук отрицателно и положително не се използват в смисъл на лошо и добро, а в смисъл на отнемане / добавяне.
Опитвала съм първото на практика с малката, но да си призная не ми се получава... В началото само се въртим като пумпали ...и не можем да дочакаме момента на добро изпълнение за поощрение. Комично е и по някое време са завързваме на възел. Точно затова ми е интересно как става на практика.
Предполагам, че трябва преди това да е въведен кликерът, да имаме някаква база още преди да е надянат поводът на кучето.
Иначе знам, че тази методика работи добре и при отраснало обучавано по контрастен метод куче, впросът е че човек трябва да се обучи добре преди да започне, а под това разбирам да го види на практика.
Защо този метод се наричан "Поощрителен" или "Позитивен"? Защото ти искаш да дадеш на кучето това което то иска! не да му отнемеш. Тук трябва да "смениш главата". На твоят пример кучето иска да стигне до този место- това е 100% награда, и ти искаш доброто испълнение 100%- да преми тези 20 метра Редом. Ако ти искаш да [glow=red,2,300]дадеш[/glow] на своето куче - ти му даваш! дори то испълни само 0.005% от това което ти искаш. Като например кучето е седнало до твоят крак и след това тръгнало да получи своите 100%. Кучето сега вече знае че ти искаш да му дадеш това което иска куче. Ти на негова страна, ти си приятел. Следващият път, 2 пъти седни и награда, и така бавно -бавно ти даваш на куче 100% от това което то иска, а то лека по лека разбира какво ти искаш в замяна.
Другата страна на медала. Ако ти искаш да "докажеш своето", да всичко става как ти искаш, кучетое задължено да първо испълни 100% от това което ти искаш, а ти след това ще му дадеш 0.01% от наградата- ти си ДЕСПОТ и ТИРАНИН. Защото кучето вече разбира че ти няма да ий дадеш това което тя иска :'(, кучето губи интерес. 1. защото не разбира какво искаш от него :rolleyes: и 2. разбира че няма смъсл, награда е един мираж до кой тя няма как да стигне с теб.

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#76
Публикувано: 19 July 2008 - 02:42 PM
В едно курортно селище , където има туристи и ресторанти, живели улични кучета. Живели са горе-долу щастливо. Колкото по вече туристи ,толково по вече ресторанти и кафенета, и толково по вече кучета. Към всеки ресторан имало няколко кучета. Нямало ресторант без куче. Теса живели на малки глутници 2-3, и тези глутници беще част от по голяма глутница. В този селище имало 2 най-голями глутници. Първа глутница беще ръководена от бяло-жълта кучка със истънчени линии, много силна и мъдра - Рони. Истинска кралица, внимателна, но никога фамильярна. Нейната територия беще огромна, със около 20 ресторанта които са намирали вътре на селище, и около 50-60 кучета. Другата глутница беще взела под контрол останала част на селище до самото море. Тази, втора глутница беще също толково голяма като и първа, само че във "глава" беще друга кучка- Разбойна. Разбойна, беще черно-бяла, със съща височина и сила като Рони, само че беще различна от нея. Разбойна, също беще кралица. Живеела в ресторант, вътре! с още 3 други кучета кои беще като нейни придворни. Най младият бял Пако бягал до ресторант и търсил туристи за да ги покани на обяд, друго куче Старо Добро Куче правило компания на деца и работил като играчка за тях. Трето куче пазило през ноща.(усмихвамсе кога то ги вспоминавам)
Идващ по пляжна ивици и - Хоп! Пако, с огромна радост скача около теб, гледа в очи- истинско сълнчеце и така леко теб "гони" към ресторан. Някои куче пасат агнета, а този туристи. Най добрият рекламен агент, който съм виждала. И така той си скочи около теб, и ти решаваш - Ок! идваме да обядаме в ресторант на Пако. Пристигаш, и теб посрешва Старо Добро Куче като най добра бабичка и влизаш в ресторант. Със своето место с чар и шарм ,встава Разбойна. Идва към теб и иска да й погалиш и разбирасе да нещо поръчиш ;) Тя е кралица. Това е нейният Дворец. Глезана, тя не дава на никое едно куче вече да доближи до теб. Ти вече нейният гост и собственост. Тя теб омайва и нито едно куче вече не може да доближи до теб, докато тя не реши че и на тях им трябва храна. Ако някое куче пробва да доближи до теб, тя го хапеше здраво, за да то помни кой е тук Шефа. По някога тя излизала от Дворецасъс своите придворни и проверяла своята "Империя" с малки набези до всички соседни кучета на нейната територия за да помнят кой е шефа тук. Разбойна, беще капризен деспот.
Рони беще друга. Рони расхождайки по своята територия търсила туристи, за да стане на тях компаньон. И на мен тя правила компания също.Беще ми приятелка. Четеш книга на веранда, тя дойде, умно погледне в очи, като би пита:
- Интересна книга? раскажи ми.
Никога не досажда. Много мила и изтънчена. Расхождайки с мен, и срещна другата своята позната като мен, дойде до човека, сложи лапичка на коляно:
"- Как си? Здравей! ", по някого мислих че тя още малко и проговори по човешски. Беще много авторитетна, и рядко влизала в битки с кучета.
Един ден, Рони правище мен компания на расходка и така ние дошли до "границата" на територии и от друга страна беще Разбойна. Не са сбили, за що за си бият? Те са еднаково силни, Кралици. Истински кралици, разни, една като английска -сдържана, изтънчена, другата като варварска- деспотична и импулсивна. Те стояха до мен, на растояние няколко крачки една от друга и гледали една на друга, а аз на тях. Зад всяка една излезли още няколко кучета и чакали дали ще има война. Кралици, молча гледали една на друга и нито една не преминала територия на друга. Знам граници на тяхните територии, и преди ми случвало да хода с една от тях, и като дойдат до граница -спирали и се гледали на мен, -" там вече не мога, или идвай с мен обратно или идвай без мен".
Аз преминах от територия Рони на територия на Разбойна, нито Рони нито Разбойна, нищо не казали и не помърдали. Като аз само едно древо, а не турист от кого те взимат храна. Знам че следили за мен, но ни то идна не придала значение на мен. Само след като съм отдалечила от границата и двете пошли в разни сторони, но не е към мен. Само по мацуни на мъжски кучета съм прочела разочарование, те вече са приготвили към битката. Но нито едно куче от глутница не направило нищо без "команда" на своята кралица.
Един ден аз поканих Рони да дойдем в ресторант, кой беще не на нейната територия, и не на територия на Разбойна. Имало близо до този село езерце с няколко малки кафенета. И там още имало само малки глутнички, по една самостоятелна на ресторант. Кога то ние с Рони идвали по нейната територия, тя ходила много царствено, нито едно куче не смяло да й каже нещо. Но като ние навлезли на нова територия Рони станала по мека. Беще забавно. Минаваме по край на един ресторант и излизат местните кучета с лай. Рони, наклони глава, гледа на тях, като би казва "- Аз идвам по покана, нямам претенции на ваше, само минавам". И така кучета й разбирали и не нападали. Само в един ресторант станала случка. 3 местни кучета, тяхният водач разбрал че няма нищо страшно, куче само минава с придружител и скрил със своите кучета вътре на своят ресторант. Ние продолжихме и .. от черния вход излита местна кучка и напада Рони. Тя направила грешка. Рони за секунда сложила ий под себеси и здраво захапала и веднага пуснала тази кучка да избяга с вик. Тя се скрила обратно в ресторан, и от там аз чух нови крясъци на тази кучка. Явно на нейният шеф не харесвало да нарушават негови заповеди. Кога то ние найнакрая пристигнали на езеро, там в ресторан също имало два местни. Те са със изумение гледаха на Рони. Кога шефът на ресторан(човек) поканил нас и забранил на тях да нападат, те започнали да гледат на Рони като на извънземно- "как така куче-клиент?" :rolleyes:

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#77
Публикувано: 19 July 2008 - 03:10 PM
Когато запознахсе със тези кралици, аз нямах куче. Моето вече не беще с мен и аз много благодарна на тях че ми правили компания. След врема върнахсе в този селище, но вече със моето куче. Първо исках да намеря Разбойна, но вече нямало ни то нея, нито този ресторант(сменили са собственици). Кучета на територия на бивша "Империя на Разбойна" вече не са правили империя, а живели на малки глутници. Преминаване по край тях с куче беще трудно. Едни спират да нападат, нападат другите. Ужас. Прекосихме тази територия на хаос. И навлезли на територия на Рони. Аз вече си помислих че няма и Рони. Едно куче залаело по моето:"- Има Чужденец!!!" и виждам че по улица тичат към нас 4-5 кучета с една цел да атакуват. Беще Рони. Минаха години, но тя мен позна. Младият мъжски пробвал да захапе моето куче, преди аз да го стресна, Рони вече го хванала за ухо. Той нищо не казал. Рони разгледала мен, моето куче и целият вид на нея говорил: -" тези са от наша глутница". И до края на почивка нито едно куче от глутница на Рони не нападнало моето. Нямало значение беще ли тя наблизо или не. Няколко млади кучета дори сприятелили със моето. Само този младият мъжски гледал зло, но нищо не "казвал".
Вспомних тази стара история на двете кралици, само да ви напомня че Водач на глутница не само най силният, не само този кой взема решения , а и този кой прави тези решения. Видях битките на глутници. Задача на водача да защищава своята глутница. Той напада първ, ако то трябва. Ако позволи на друго куче да напада първо, значи той вече не е водач. И кога нападат на моето куче аз го защищавам- Аз Водачът. И кога някое куче встава и гледа на моето куче, и показва че иска битката, аз вставам до моето куче и показвам че Аз ще бия се бия с него, аз Водачът.
Във всички глутници от кучета до лъви, водач защищава.
Искам някой да ми объясни този парадокс: ние,хора, искаме кучета да нас защищават (функция на водача) и при това да се починават.

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#78
Публикувано: 19 July 2008 - 04:23 PM
А и ако може тълкуваи доминантна агресия и на каква възраст се проявява.Струва ми се,че много хора се бъркат с това понятие.Поне аз не съм видяла в глутница 2-3 месечно куче да има претенции за водачество и доминиране над лидера .А вземаики мъника не се ли явяваме такъв за него?
#79
Публикувано: 19 July 2008 - 07:15 PM
Има и това кое хора бъркат със агресия, обикновено поведение на кученце- игри, закачки, ръмжение и лаенето. Куче си търси начин как да се общува, той се учи по время на игра и от там или куче ще научи да е добро куче или да го научите на агресивно поведение към вас. Има правила на игра, и вие трябва да ги спазвате, кученце не знае за тях- дори не може да ги прочете ;D , а вие можете да отворите интернет и попитате ;)
Към, примера моето куче, Махараджа започнал да бие своят баща за да стане водач на глутница след като навършил 3 месяца. Аз го взех кога той беще на 6м.

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище
#80
Публикувано: 19 July 2008 - 07:21 PM

Кога човек взима ски- пьрво,той идва да се научи как да ходи на тях. Кога човек купува кола, то идва в училище да се научи как да кара тази кола. Но кога човек взима куче, вместо сам да научи как да общува със куче, той опитва да учи куче! Тотално объркана работа!

училище