Новата Кинология
#202
Публикувано: 07 December 2012 - 03:27 PM
mil_, в 07 December 2012 - 03:17 PM, написа:
"Или" не е на място според мен. Това са взаимно свързани неща, по-безпроблемно е, когато се съчетаят удачно според случая.

When the ignorant punish the innocent... it`s called BSL!
#204
Публикувано: 07 December 2012 - 03:57 PM
mil_, в 07 December 2012 - 03:17 PM, написа:
Облагороденото цвете расло в саксия, няма как да разбере законите в природата.
mil_, в 07 December 2012 - 03:17 PM, написа:
И по двата начина mil_. Зависи от кучето, неговите качества и каква работа ще извършва.
mil_, в 07 December 2012 - 03:17 PM, написа:
Не mil_, това е селекция. Самата селекция е принуда от страна на човека спрямо кучето. Така са създадени породите и сега така се унищожават за това, за което са създадени, за да се впишат в модните виждания на човека.
#205
Публикувано: 07 December 2012 - 04:09 PM
Не знам как да обясня, че кучето пази не защото овчарят знае как да го замеря с гега, а въпреки това. А за овчаря по-важното е кучето да пази, не да прави мускули от мятане.
Не ми се върти повече в тоя кръг, ставам си досадна, пък и определено сте прави - без практика никой довод не е убедителен. Когато се натрупа достатъчно практика, за да се правят обективни сравнения, може да се говори по-смислено.
#206
Публикувано: 07 December 2012 - 04:13 PM
А желаете ли (щом то туй новото,като онуй старото) да кажете,но стъпка по стъпка,как формирате в едно куче (може и кученце) навик за следване?
После и аз ще Ви кажа как го правя.Само това -няма да натоварвам особата Ви с излишни "глупости" и даже ще се съглася с Вас.

Всеки има кучето,което заслужава...
https://www.facebook..._homepage_panel
https://www.facebook...34862426717095/
#207
Публикувано: 07 December 2012 - 04:16 PM
mil_, в 07 December 2012 - 03:17 PM, написа:
Говорим как се обучават животни по-безпроблемно - като ги наказваш или като ги мотивираш.
Като унищожи непазещо куче тва обучение ли е?
Ехоо, колега!

Или започни по-внимателно с изказа, или ще приема, че си заседнала по-отрано на чаша вино.
Наказанието и "мотивирането" са НЕРАЗДЕЛНО свързани при едно сериозно обучение (дресура по ми харесва). Нужно ли е да давам примера с това как една майка учи малките си да не и се бутат в паницата, макар и до вчера да ги е оставяла да се хранят от нейната, че даже им е повръщала полупреварената в стомаха и храна? За тези дето не си спомнят как са нещата, нека да припомня:
- първо има един такъв лош поглед (с който опитва с "добро" да го мотивира да стои надалеч), дето малкото игнорира, щото не е яло дървото и не знае АХ колко БОЛИ (отрицателна мотивация).
- после в комбинация с погледа (с който опитва с "добро" да го мотивира да стои надалеч) следва едно заплашително привеждане на тяло и глава (с което се опитва с "добро" да го мотивира да стои надалеч) , съпроводено с хубаво оголване на зъбите (пореден опит с "добро" да го мотивира да стои надалеч) и дълбоко ръмжене (и пак и пак опитва с "добро" да го мотивира да стои надалеч), дето също се случва малкото все още да игнорира, щото не е яло дървото, ах как БОЛИ (отрицателна мотивация).
- следвайки естествения ход на нещата, лишени от многото плямпане тук, се стига до фаза три да я наречем, при която на мама и се НАЛАГА да покаже кой на кого играе по свирката (разбирай КОЙ Е ШЕФА (СТАРАТА кинология)), когато става дума за важните неща в живота). Та когато продължи с нехаенето и игнорирането на знаците, сладко пухено кълбенце бива светкавично и много злобно ухапано-блъснато-настъпено (СТАРАТА кинология) и все подобен род НАКАЗАНИЯ от СТАРАТА кинология ... АХ КАК БОЛИ (отрицателна мотивация и класическа СТАРА кинология).
Случва се даже майката да убие малкото. Случва се и да го изяде след това. Ей така щото и е вкусно ... или просто щото и е интересно ... или както би казал един многознаещ полицай от Обрадовци - за да покаже на другите какво ги чака при неподчинение...


Та като говорим за "по-безпроблемното" обучение, нека помним, че такова НЕ СЪЩЕСТВУВА освен в главите на шепа теоретици, дето много обичат да обобщават и теоретизират... ако знаеш само какво мерло ми донесоха от Ивайловград, просто не е истина. С него местните са боядисвали яйцата по Великден миналата година ...
Някъде по-нагоре прочетох едно сърцераздирателно сравнение на делфините, че и шимпанзетата с кучетата по повод дресурата им ... то бива, бива популизъм, ма малко ми прозвуча като да сравнявам Мерцедес с Трабант. Вярното в случая е, че и двете се водят леки коли. Но дотук бяхме с обобщенията.
#208
#209
Публикувано: 07 December 2012 - 04:26 PM
Най-дребният пример, който ще дам: между кучетата няма поощрения.
#211
Публикувано: 07 December 2012 - 04:47 PM
mil_, в 07 December 2012 - 04:26 PM, написа:
Милена, ти не по-зле от мен знаеш, че и най-богатите в "духовно" отношение кучета все пак си остават кучета. И не са нито делфини, нито шимпанзета и именно защото не са такива и са по-примитивни в много отношения, живеят В ДОМА НИ.
И не, не правят секс за удоволствие, като гореспоменатите бозайници и хората и не, не се научават да четат, че и да "говорят" по нашенски (не започвай сега с изключенията, щото си умен човек и ще се самообидиш ).
Та щото кучетата са си кучета, те генетично "знаят и разбират кучешкия" , а не човешкия "език" и не им е ЗАЛОЖЕНО да го знаят, преподаден по методите САМО на НОВАТА кинология. Щото са си СТАРИТЕ КУЧЕТА.
Да не говорим пък за случаите, когато едно куче "БЪРЗО" трябва да бъде научено или отучено от нещо. В такива ситуации можеш само да си мечтаеш за един СТАР кинолог като дедо Ваньо от Широка Лъка и неговата ГЕГА! У БРЕ - ДЕ БРЕ!

#212
Публикувано: 07 December 2012 - 04:47 PM
mil_, в 07 December 2012 - 04:26 PM, написа:
Най-дребният пример, който ще дам: между кучетата няма поощрения.
Милена,
работата е там, че не е нужно отношенията човек-куче да са като човек-човек за да потръгнат нещата. Кучето ВИНАГИ ще си остане куче, както и човека - човек. И категорично не съм съгласен с теб, че между кучетата няма поощрения. Не само, стимулиране и мотивиране на дадено поведение, но има и поощрения, че и по-големи награди после.
Виждала ли си една майка по колко много начини се опитва да накара малките да я следват? Аз мога да ти разкажа например как ги бута, търкаля, гони, мами, хапе, че накрая и влачи за врата в необходимата посока. Мога да ти разкажа и как после доволна ги награждава с игра и храна ... айде, че се уморих вече, мерлото ме зове! Кучешка му работа, класическа и СТАРА кинология.

#213
Публикувано: 07 December 2012 - 04:54 PM
KOKO_ko, в 07 December 2012 - 04:47 PM, написа:
Пропускаш екстрата: делфините и шимпанзетата не дават пет пари за нас. А кучетата се доверяват на нас повече, отколкото на собствените си сетива. Повече, отколкото на другите кучета. И точно затова с кучетата е закономерно да ни е много, ама много по-лесно.
Пример: учили сто дни едно шимпанзе, че като му посочат от две купички едната, в нея е манджата. То се почесвало и не разбрало. Кучето въобще не се почесвало.
Обоняние! възкликнали експериментаторите и започнали да посочват на кучето празната купичка. И то ходело да търси манджата в празната. За теб лъжа, за мен истина, опитах го с мои две кучета. На зиг-заг (щото знаеха къде е манджата) отидоха при празната и забодоха носове там, където човекот е рекъл, че ще поникне.
С други думи казано: на кучетата генетично им е дадено да разбират човешки език (хайде, жест), човеците не съвсем са го асимилирали този факт. Малко кофти е, че разбират и някои работи, дето човекът не ще да ги разбират, че после могат да ги показват и на други човеци.
За бързината на дедо Ваньо спор нема. Ако ще се съревноваваме по бързина се предавам без бой.
#214
Публикувано: 07 December 2012 - 05:22 PM
#216
Публикувано: 07 December 2012 - 07:13 PM
mil_, в 07 December 2012 - 05:54 PM, написа:
Едните мислят, че моделът на отношенията ни трябва да бъде куче-куче.
Другите - чей време да се сетим, че е човек-куче.
Онези по средата мислят, че е като човек-човек

ами всеки колкото й багажа в главата му.

#217
Публикувано: 08 December 2012 - 09:27 AM
Най-вероятно това умение се предава генетично. То им служи да постигат своите си кучешки цели по-лесно, сега някой да не ме обвини пак, че говоря за поезия.
Чудно е, че чак напоследък се провеждат тези изследвания.
Не знам защо учените, които работят по тези въпроси, трябвало да обучават кучета. Тяхната работа е да откриват научни факти, да ги доказват и систематизират. Оттам нататък който иска - да ги ползва в практиката си, който не - да си кара както си знае

#218
Публикувано: 08 December 2012 - 09:38 AM
mil_, в 08 December 2012 - 09:27 AM, написа:
Най-вероятно това умение се предава генетично.
Чудно е, че чак напоследък се провеждат тези изследвания.
Не знам защо учените, които работят по тези въпроси, трябвало да обучават кучета. Тяхната работа е да откриват научни факти, да ги доказват и систематизират. Оттам нататък който иска - да ги ползва в практиката си, който не - да си кара както си знае

тва дето е на клипа е експерментирано от екипа на адам миклоши в унгария. кучето е обучавано да обслушва хора инвалиди.
незнам към кого си задаваш въпроса. такива като иванушка и коко и задниците да си садерат, няма да могат да ти отговорят.

#219
Публикувано: 08 December 2012 - 09:46 AM
Иначе по-интересното за мен е изследването на Камински за разбирането на жестовете - нещо, което са проявили и необучавани 6-седмични палета. Освен да разбират жестовете ни, кучетата могат и да ни показват своите желания, за разлика от по-близките ни роднини - човекоподобните маймуни.
Още малко подробности
Тук е най-готино, във филма има и още много неща, но не мога да го открия целия.
#220
Публикувано: 08 December 2012 - 09:55 AM
mil_, в 08 December 2012 - 09:46 AM, написа:
Иначе по-интересното за мен е изследването на Камински за разбирането на жестовете - нещо, което са проявили и необучавани 6-седмични палета. Освен да разбират жестовете ни, кучетата могат и да ни показват своите желания, за разлика от по-близките ни роднини - човекоподобните маймуни.
По отношение на поведението маймуните не са по-близо от нас по отношение на поведението.
Най-близо до човека е кучето, защото еволюционно най-дълго е живяло с човека.